ارغوانارغوان، تا این لحظه: 9 سال و 7 ماه و 28 روز سن داره

خط خطی های مادرانه

عشق در من سما می رقصد...

1393/8/23 11:45
نویسنده : niloofar
959 بازدید
اشتراک گذاری

دارم به یکسالگی حضور دخترم نزدیک میشم.

پاییز پارسال این روزها برام پربود از استرس و فکرهای سیاه و سفید. با اصرار ال دی رو شروع کردم و خودم وارد سیکل شدم که یه ماه دیگه منتظر نمونم. پارسال این موقع من بودم و شیشه های پر از خون آزمایشگاه و بازوهای کبود. من بودم و بی صبری. من بودم و فرار از چشمهای کنجکاو و گاها آزاردهنده ی دیگرون که مبادا کسی بپرسه "پس کی میخوای دست به کار شی؟". من بودم و دلتنگی و هزارتا شعر نگفته و هزارتا گل که منتظر یه اشاره بودن واسه شکفتن. من بودم و اون بود و شبهایی که تنها حرفمون مطمئن شدن از تاریخ ویزیت بعدی بود. از دل دردهایی که نداشتم و نگرانم میکرد که نکنه تخمکی بالغ نشده.

پارسال سنگینی یه حرف بود رو دلمون. نگرانی مادری بود که دیگه لب به اعتراض باز کرده بود "اگه اینبار هم نشه دیگه نمیذارم تا یکسال دیگه دنبالش بری". تار به تار موهای من بود و فرش خونه. من بودم و اون بود و یه اشتیاق سیاه، سفید، خاکستری.

پاییز امسال قشنگترین پاییز و دارم. یه جفت چشم سیاه درشت که وقتی با لبخند بهم نگاه میکنه همه دنیا یادم میره. میچرخیم و میچرخیم و میچرخیم و من میمونم و دخترم و هزارتا رنگین کمون. بوی تنش دم مسیحاست که دلم و زنده میکنه. دستهای کوچولو و پاهای ظریفش، وای... پاییز امسال چقدر بهونه دارم واسه خوب بودن و خندیدن. با اینکه هنوز یه وقتایی نگاهش میکنم و میگم "یعنی این فرشته همونی بود که تو شکم من دست و پا میزد؟ یعنی این الان دختر منه؟ یعنی این الان همون توپ کوچولوی هشت سلولیه که نشونم دادن؟ فتبارک الله احسن الخالقین".

4م آذر ماه مهلت یکساله فریز شدن دوتا جنین مون تموم میشه. هنوز تصمیمی برای نگه داشتنشون نگرفتم. به امید خدا بعد از یکسالگی ارغوان باز هم میخوام اقدام برای بچه دوم و شروع کنم ولی مطمئن نیستم شانس گرفتن این دوتا جنین چقدر باشه.

نگید که ناشکرم یا زیاده خواه. فکر میکنم حق ندارم دخترم و به تنهایی محکوم کنم. کسی که مثل من نعمت داشتن خواهر و برادر خوب و چشیده باشه قدرش و میدوونه. اگه تو این مورد تجربه ای دارین خوشحال میشم باهام درمیون بذارین. من راه چندساله رو تو یکسال دویدم. تصور اینکه نکنه هرگز نشه زمان نمیشناسه. وقتی درگیر بشی میفهمی که 40 درصد موفقیت خیلی عدد ناچیزیه. نمیدونی کی نتیجه میگیری فقط میدونی بی وقفه باید بدویی.

 

پی نوشت: یه خواهش دارم از همه. از هیچ زنی نپرسید که کی میخواد مادر شه. نگید سنتون داره میره بالا. به تنبلی متهمش نکنید... شاید راز مگویی داره که شما دونسته یا ندونسته ناخن رو زخمش میکشید.

پی نوشت: هزاران سجده ی شکر برای تجربه ی مادری باز هم کمه. دستهام همچنان رو به آسمونه که همه زنهای انتظار لذت مادر بودن رو بکشن. همه بهارا، همه مریما، همه پریاها، همه آیداها... آمین

 

پسندها (4)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (16)

زهرا سانا
23 آبان 93 13:15
سلام گریه اسم منو نبردی کار خوبی می کنی حتما اقدام کن تک فرزندی اصلا خوب نیست مگه فریزات چند سلولیند که ازشون ناامیدی فکر کنم خوب و قبراق و سرحالند هرچند دعا می کنم ایندفعه طعم حاملگی طبیعی بی هیچ دارو و ازمایشی را بچشی گلم
niloofar
پاسخ
مرسیییی سانا جون. عزیزم شاید اینجا اسم نبرده باشم ولی همیشه تو همه دعاهام همه ی دوستای وبلاگیم، دوستای کلوپم و همه دوستای دیگه م و اسم میبرم عزیزم. همیشه تو فکرتم هرچقدر هم که وبلاگت و آپ نکنی
بابا و مامان
23 آبان 93 16:35
عزیزم خدا نگهدار ارغوان ناز و عزیزم باشه به نظر من خوب کاری می کنی عزیز دلم هر چی فاصله سنشون کم باشه اونقد خوبه اما از حالا خودت و اماده کن برا خرابکاریاشون
niloofar
پاسخ
خخخخخ خرابکاریاشون هم قشنگه
sahar
24 آبان 93 0:41
ﺳﻼﻡ ،ﻋﺰﯾﺰﻡ ﺣﺎﻟﺘﻮ ﺩﺭﮎ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﺧﯿﻠﻠﻠﻠﻠﻠﯽ ﺧﻮﺏ،ﺧﺪﺍ ﺑﻬﺖ ﺑﺒﺨﺸﺪﺵ،ﻭﻭﺍﻻ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﻣﺪﺗﺶ ﻧﻪ ﻣﺎﻫﻪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻣﻦ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﻩ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮﻡ ﺗﻤﺪﯾﺪ،ﻣﻦ ﻧﮕﻬﺸﻮﻥ ﻣﯿﺪﺍﺭﻡ ﭼﻮﻥ ﺑﻬﺮﺣﺎﻝ ﺳﻦ ﺧﻮﺩﻣﻮ ﺷﻮﻫﺮﻡ ﮐﻤﺘﺮ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺟﻨﯿﻨﻬﺎ ﺑﻬﺘﺮ،ﻣﻨﻢ ﻗﺼﺪ ﺩﺍﺭﻡ ﺍﺯ ﺳﻪ ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺍﺩﺭﯾﻦ ﺑﺎﺯ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﮐﻨﻢ ﺍﮔﻪ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻧﺸﺪ ﻓﺮﯾﺰﺍﻣﻮ ﺑﺬﺍﺭﻡ،ﻧﻤﯿﺪﻭﻧﻢ ﭼﻘﺪ ﺷﺎﻧﺲ ﺩﺍﺭﻩ ﻭﻟﯽ ﺍﺯﺑﯿﻨﺸﻮﻥ ﻧﻤﯿﺒﺮﻡ،ﺑﺎﻭﺭﺕ ﻧﻤﯿﺸﻪ ﺩﻟﻢ ﺑﺮﺍﺷﻮﻥ ﻣﯿﺴﻮﺯﻩ،ﺩﻟﻢ ﻣﯿﺨﻮﺍﺩ ﻫﺮ ﺷﺶ ﺗﺎﺷﻮﻥ ﺑﺸﻦ ﯾﻪ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﻠﻮﺱ ﻣﺚ ﺍﺩﺭﯾﻦ،ﺣﯿﻒ ﮐﻪ ﺳﺰﺍﺭﯾﻦ ﺷﺪﻣﻮ ﻣﺠﺎﻟﯽ ﻧﯿﺲ ﻭﮔﺮﻧﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮﺍﺯ ﺩﻭﺗﺎ ﺑﭽﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﺳﺘﻢ،ﺗﻮ ﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﯾﻪ ﺧﺎﻧﻮﻣﯽ ﺑﻮﺩ ﯾﻪ ﺩﺧﺘﺮ ﺷﺶ ﺳﺎﻟﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻫﻔﺖ ﻣﺎﻫﻪ ﺩﻭﻗﻠﻮ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭ ﺑﻮﺩ ﺑﺎ ﺟﻨﯿﻨﻬﺎﯼ ﻓﺮﯾﺰﯼ ﮐﻪ ﻫﻤﺴﻦ ﺩﺧﺘﺮ ﺷﺶ ﺳﺎﻟﻪ ﺍﺵ ﺑﻮﺩﻥ،ﮐﻠﯽ ﺫﻭﻗﺸﻮ ﮐﺮﺩﻡ،~ﺱ ﻣﯿﺸﻪ،ﺟﻨﯿﻨﻬﺎ ﺧﻮﺏ ﺑﺎﺷﻦ ﻭ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺍﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﺧﻮﺏ ﺑﺎﺷﻪ ﺗﺎ ﺑﯿﺴﺖ ﺳﺎﻟﻢ ﻣﯿﻤﻮﻧﻦ،ﻧﮕﻬﺸﻮﻥ ﺩﺍﺭ ﻧﯿﻨﯿﻬﺎﺗﻮ،ﻓﮏ ﮐﻦ ﻫﻤﺸﻮﻥ ﻣﯿﺘﻮﻧﻦ ﯾﻪ ﺍﺭﻏﻮﺍﻥ ﺑﺸﻦ،ﻓﺪﺍﺷﻮﻥ ﺷﻢ
niloofar
پاسخ
راست میگی سحر. هرچی آدم جوونتر باشه جنینهای بهتری میتونه تشکیل بده. امید به خدا. یه مشورتی هم با خود ماماهای خانم دکتر بکنم بعد تصمیم بگیرم. آخه همش دوتا دونه جنینه که گریدشون به خوبی سه تایی که منتقل شد نیست
مامان صدیقه
24 آبان 93 8:24
خداروشکر عزیزم.امسال ارغوان کوچولو تو بغلته
niloofar
پاسخ
واقعا خدا رو شکر صدیقه
sahar
25 آبان 93 14:11
ﻧﯿﻠﻮ ﺩﯾﺮﻭﺯﺩﯾﺮﻭﺯ ﺭﻓﺘﻢ ~ﯾﺶ ﻣﺸﺎﻭﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺩﺭﯾﻦ،ﮐﻪ ﺑﺒﯿﻨﻢ ﭼﯿﻮ ﮐﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﭼﺠﻮﺭﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩ،ﻫﻤﻮﻥ ﻣﺸﺎﻭﺭﯼ ﺑﻮﺩﮐﻪ ﮐﻼﺱ ﺯﺍﯾﻤﺎﻧﺎﻣﻮﻧﻮ ﻣﯿﻮﻣﺪ،ﮔﻔﺖ ﺑﭽﻪ ﺍﻭﻝ ﮐﻪ ﺳﻪ ﺳﺎﻟﺶ ﺷﺪ،ﺑﭽﻪ ﺩﻭﻡ ﯾﺎﺍﻭﻣﺪﻩ ﺑﺎﺷﻪ ﯾﺎ ﺩﺭﺣﺎﻝ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﺎﺷﯿﺪ،ﺗﮏ ﻓﺮﺯﻧﺪﯼ ﻫﻢ ﺍﺻﻼ ،ﺧﯿﻠﯽ ﺣﺮﻓﺎﯼ ﺧﻮﺑﯽ ﺯﺩ،ﺍﯾﺸﺎﻟﻪ ﺑﺰﻭﺩﯼ ﻣﯿﺬﺍﺭﻡ ﺗﻮ ﻭﺑﻢ،ﻣﯿﺨﻮﺍﻡ ﺩﻭﺳﻪ ﻣﺎﻫﯽ ﯾﺒﺎﺭ ﺑﺮﻡ،ﭼﻮﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺑﺰﺭﮔﺴﺎﻟﯽ ﺍﺩﻡ ﺗﻮ ﺷﺶ ﺳﺎﻝ ﺍﻭﻝ ﺯﻧﺪﮔﯿﺶ ﺷﮑﻞ ﻣﯿﮕﯿﺮﻩ،ﻣﯿﺨﻮﺍﻡ ﺭﻓﺘﺎﺭﺍﯼ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﻭ ﺗﺎﺛﯿﺮﺍﺷﻮ ﺑﺸﻨﺎﺳﻢ،ﻫﻤﺸﻢ ﻣﯿﺎﻡ ﻣﯿﻨﻮﯾﺴﻢ ﮐﻪ ﺑﻘﯿﻪ ﻫﻢ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺑﺒﺮﻥ،ﻧﺴﻞ ﻣﺎ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎﯼ ﻧﺪﻭﻧﺴﺘﻪ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ،~ﺭﺧﺎﺷﮕﺮ ﯾﺎ ﻣﻨﺰﻭﯼ ﻭ ﺧﺠﺎﻟﺘﯽ ﺷﺪﯾﻢ،ﮐﺎﺵ ﺳﺮ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﻣﻮﻥ ﻧﺎﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻧﯿﺎﺭﯾﻢ،ﺍﯾﺸﺎﻟﻪ ﺑﺘﻮﻧﻢ ﺗﺎ ﺷﺐ ﻣﯿﻨﻮﯾﺴﻤﺶ
niloofar
پاسخ
آره سحر درسته. تک فرزندی اصلا خوب نیست. منم دوست ندارم بچه م منزوی و ترسو بار بیاد. یا اینکه تنها بمونه. حتما وقت کردی بنویس. خیلی دوست دارم ببینم چیا گفته
عطی
26 آبان 93 18:26
خدا پناهش باشه عزیزم انشالله دفعه بعدی بدون هیچ دارو و آمپولی نی نی نازی میاد تو دلت
niloofar
پاسخ
مرسی عطیه جون. ایشالا همین یکی دوماهه جای نینی پرکشیده ی تو هم پربشه براتون. خدا فرشته های سالم و صالح نصیبتون کنه ایشالا
ادی
27 آبان 93 12:40
پارسال منم حال تو رو داشتم همین روزا...... منم 4 اذر باید تمدید کنم اون 6 تا فرشته ی یخی رو.منم بعد یه سال دوباره انتقال میدم به امید خدا
niloofar
پاسخ
ایشالا. از همین الان مبارکت باشه آدی جونم
مامان صدیقه
27 آبان 93 13:45
نیلوفرجون شما تو کدوم شهر زندگی می کنید؟
niloofar
پاسخ
تهرانم صدیقه جون. نکنه من و میشناسییییی؟؟
سپیده
27 آبان 93 15:08
سلام نیلوفر جان ..من توی نت دنبال هزینه های کلینیک نوید می گشتم که وبلاگت رو پیدا کردم...یکی از دوستانم مشکل داره برای بچه دار شدن... با توجه به اینکه شهرستان زندگی می کنه و چندین ساله که بچه دار نشده و اینکه از لحاظ مالی هم وضعیت متوسطی داره که در حال حاضر به خاطر کار همسرش یکم دستشون خالیه شما چه پیشنهادی واسش داری؟ هزینه های کارها و عملتون پیش دکتر عارفی چقدر شد؟ به نظرتون من دکتر عارفی رو بهش معرفی کنم که بره پیش اون ؟؟
niloofar
پاسخ
سلام سپیده جان. من که به شخصه از دقت نظر بالای خانم دکتر عارفی خیلی راضی بودم و به هرکسی پیشنهاد میکنم. کلینیک نوید واقعا هزینه هاش بالاست. هزینه های من پیش دکتر عارفی با پانکچر نزدیک 6 میلیون شد که اگه همون و تو کلینیک نوید انجام میدادم حول و حوش 8 میلیون میشد. اگر دوستت از نظر مالی مشکل داره دوسال پیش تلویزیون اعلام کرد که بیمارستان اکبرآبادی تهران (خ مولوی) هم امکانات باروری رو بصورت دولتی گذاشته. یه پرس و جو بکنید بد نیست. چون واقعا پروسه ی هزینه بریه. اگه بتونه تو اینطور مراکز شروع کنه بهتره.
مامان نــــاديــــا
27 آبان 93 17:13
سلام نیلوفر جون خوبی ارغوان خاله خوبه؟اشکمو دراوردی دخترررر دیگه حرف تکراریه از بس گفتم نوشتهات زیبان خود.متن گویاس مامان خوش ذوق ,ایشالله که هرچی پیش بیاد خیر باشه الکی خودتو نگران نکن فعلا لذت مادر بودن همچین فرشته ای رو بچش ,پیشاپیش مبارک باشه مسافر بعدی قلبت منتظر خبرای خوبم امین
niloofar
پاسخ
لطف داری مامان شکلاتییییی
mozhgan
28 آبان 93 13:04
عزیزم بسلامتی انشالله هر تصمیمی میگیری موفق باشی و در کنار خانواده سالم و سرحال از طرف من ارغوان جونم رو ببوس.... راستی وبلاگ آپ شده خوشحال میشم یه سربزنی.
niloofar
پاسخ
مرسی مژگان عزیز. حتما سر میزنم عزیزم
غزاله
30 آبان 93 17:47
نیلوفر جونم ممنونم که یاداوری کردی به بعضیا....
niloofar
پاسخ
غزاله جان امیدوارم همون بعضیا هم بفهمن و رعایت کنن
مامان صدیقه
1 آذر 93 7:20
به سلامتی عزیزم.ایشالا هرجاباشی خوش باشی.آشنایی با خانم محترمی مثله شما برای من افتخاره نیلوفرجون.فاصله بین ما خیلی زیاده من بوشهر زندگی می کنم
niloofar
پاسخ
عزیزممممم من هم خیلی خوشحالم که دوستی مثل تو دارم. مامان صدیقه ی با سلیقهههههه
مامی فریبا
1 آذر 93 23:41
سلام نیلو جون خوبی عزیزم دخملمون چطوره بزرگ شده کلی ببوسش.به به خبرای خوب خوب میشنوم میبینم که ارغوان حسابی بهت مزه کرده ها کلک ولی تو کاریت نباشه تو یا علی بگو مشغول شو ولی خدا کنه اینبار دوقلو گیرت بیاد الهی آمییییییییییییین تا کچل بشیولی خارج از شوخی کار خوبی میکنی امیدوارم موفق بشی عزیزم
niloofar
پاسخ
عزیزممممممممم. مرسییییییییییییی.
زهرا
3 آذر 93 11:08
سلام نیلوفر جان اول از همه باید بگم خداروشکر که بعد از این همه تلاش و تحمل روزهای سخت تلاشهایت ثمره داد و به قول خودت یه فرشته کوچلو داری که با دو تا چشم سیاه وقتی بهت لبخند میزنه همه دنیا یادت می ره دوم اینکه ان شالله خدا بهت نی نی های ناز دیگه بدون سختی عطا کنه ارغوان گل و ببوس .
niloofar
پاسخ
مرسی زهرای عزیزم ایشالا
مامان نینی
16 دی 93 12:33
niloofar
پاسخ
عزیزمممم چی شده؟؟