ارغوانارغوان، تا این لحظه: 9 سال و 8 ماه و 23 روز سن داره

خط خطی های مادرانه

از هر دو جهان آزادم

1393/10/11 15:34
نویسنده : niloofar
937 بازدید
اشتراک گذاری

اواااااااااا. چرا روی مبلا رو با ملافه نپوشوندی؟؟ نمی گی مبلات زود کثیف میشه؟

اوااااااااا. چرا روی فرش ها روفرشی پهن نمیکنی؟؟ فرشات لکه میشن باید زود زود بشوریا.

اوااااااااا. چرا سلفونهای روی وسایل برقیتو به این زودی باز کردی؟؟ من تا سه چهارسال با همون سلفون ازشون استفاده میکردم.

اواااااااااا. چرا ته قابلمه هات به این زودی خط افتاده؟؟ من که خیلی مواظب بودم. سرویس چدنم و تا دوسال اصلا باز نکردم.

اواااااااا. دلت میاد تو این سرویس چایی بخوری؟ این فقط دکوریه آخه.

اواااااااا. حیف این روتختی نیست همینطوری استفاده میکنی؟؟ من که فقط روز پاتختی پهنش کردم چشم خواهرشوهرم و درآرم. پارچه ش ترکه خوب.

اوااااااا...

اوااااااا....

 

و هزار و یک اواااای زنونه ی دیگه. یا من خیلی بد سلیقه که چه عرض کنم بی سلیقه ام، یا بعضیا زیادی با سلیقه. یا من زندگی رو زیادی آسون گرفتم، یا بعضیا زیادی سخت. این فرق من با خیلی از اطرافیانه. بعضی وقتا دوست دارم با گرونترین ظرف توی کمد غذا بخورم. دوست ندارم روفرشی بندازم که گلهای قالی رو از جلوی چشمم بدزده. دوست ندارم جای طرح قشنگ رومبلی، روی ملافه های سفیدی بشینم که آدم و یاد خونه ی ارواح میندازه. یه حس بدی میگیرم از دیدن نایلون نازک روی میز غذا خوری.

یه وقتایی یادمون میره که قراره کی در اختیار کی باشه. یا بهتر بگم چی در اختیار کی باشه. جای اینکه ما از این وسایل استفاده کنیم، کم کم اونا دارن از ما استفاده میکنن. بابتشون پول پرداخت میکنیم، تو بهترین گوشه های خونه براشون جا باز میکنیم، مدام با روغن جلا و دستمالهای جورواجور و شوینده های خاص تمیزشون میکنیم. آخر سر روی روفرشی پاهامون و دراز میکنیم و یه متکا میزنیم زیر بغلمون. موقع چایی خوردن هم جای اینکه از عطر و طعم چایی لذت ببریم حواسمون به اون قطره چاییه که از زیر استکان آویزون شده؛ مبادا به فرش نازنینمون اصابت کنه.

کم کم زندگی کردن داره یادمون میره. رفتن زیر بارون و تا زانو گلی شدن. بالا زدن آستینا تو ظهر جمعه برای خوردن آبگوشت با سیر ترشی و نون سنگک. خم شدن واسه برداشتن سکه ای که از جیبمون افتاده رو پیاده رو... خیلی دیگه داریم ماشینی میشیم. دیگه کم کم با خودمون هم داریم به تعارف میافتیم. به خدا زندگی اونقدرها هم که ما فکر میکنیم طولانی نیستا. از همین روزها نهایت استفاده رو ببرین. از بودنتون از خونه زندگیتون، از همسرتون، خونوادتون، از همه و همه و همه چیز نهایت لذت و ببرین. زمان دیگه به عقب برنمیگرده.

پسندها (7)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (17)

زهرا
11 دی 93 19:14
آخ نیلوفر جون راست گفتی من نمیگم با سلیقه ام ولی خیییلی دقت میکنم یه جورایی دقت نیست بنظرم خود آزارییه الان که یسنا اومده وقت زیادم واسه اون صرف میشه باور کن یه جورایی افسردگی گرفتم چون ناراحتم چرا نتونستم رو فلان گلدونم گرد گیری کنم چرا روتختیمو خوب تا نزدم و چرا چرا و.... گل گفتی ارزش ندارن نباید برات مهم باشه
niloofar
پاسخ
بی خیال زهرا جون. سعی کن بیشتر لذت ببری. زندگی خیلی کوتاهتر از اونه که بخوایم همهش و اسیر و در خدمت وسایل باشیم
مامان ماریا
11 دی 93 20:02
آفرین... آفرین... آفرین... آفرین... آفرین... به خدااااااااااااااااااا هزار تا ای ولااااااااا داری مامانی این همه تعارف واسه چی برا کی ؟؟؟؟ ما که معلوم نیست تا یه ساعت دیگه اصلا زنده باشیم. چرا سادگی پیشه نکنیم منم همه چیرو راحت می گیرم اما تمامه این حرفارو همیشه می شنوم از اطرافیان اهمیتی هم نمی دم . این تیکه هارو باید مثل رو فرشی بزنی اونور و اصلا بهش فکر نکنی که کی می پسنده و کی نمی پسنده و بلند بگی تا همه بشنوند که بابا جون زندگیه خودمه ....
niloofar
پاسخ
آره والا. جون آدم مهمتر از همه این وسایله. مهم اینه خود آدم لذت ببره
آدی
11 دی 93 23:33
کاملاااااااااااااااااااااااا باهات موافقم. منم مثل تو هستم. اصلا چیزی به اسم دکور و واسه مهمون ندارم. هیچ وقت هم روی وسایلم رو نپوشوندم. چون منم مثل تو اعتقاد دارم ادم باید از دیدن وسایلش لذت ببره . فرش هال من قهوه ای هستش و از برکت وجود کیاوشم پر از لکه های سفید که یادگار رفلاکسشه. نهایت بعدا میدم بشورن دیگههههههههههههههه.
niloofar
پاسخ
فدایی دارییییییییییییی
مامان آیدا
12 دی 93 15:05
نیلوفر جان منم راجب خانه اینطوریم.. البته بخاطر تنبلیمه.. چون اگر روشون رو نکشم مرتب خاک میگیرن و حس دایم دستمال بدست گرفتن رو ندارم... یا روی فرش های روشنم رو اگر نکشم تند تند باید بشورمشون کی جال داره دایم ف ش بشوره... ولی در مورد ظروف و بقیه چیز ها من شخصا بهترین ظرف هامو برای خودم استفاده می کنم و ازشون لذت می برم.. بهترین لباسهام رو تو خونه برای خودم می پوشم ..اونقدر ها هم به سلیقه ربطی نداره گاهی مسایل دیگه وسط میاد...مثلا من رفتم یه فرش ماشینی تیره خریدم که جایی که میشینیم پهن کنیم و مجبور نباشیم روش رو بپوشونیم..
niloofar
پاسخ
خوب این همه پول دادیم که لذتش و ببریم دیگه. مگه نه
زهرا سانا
12 دی 93 19:47
لایک
niloofar
پاسخ
ثمره
13 دی 93 0:35
عالی بود چه خوب شد همه این مسائل یاداوری کردی،داشت فراموشمون میشد
niloofar
پاسخ
ﺳﺤﺮ
13 دی 93 1:05
ﺍﻟﻬﯽ ﻓﺪﺍﺕ ﺷﻢ ﮐﻪ ﻣﺚ ﺧﻮﺩﻣﯽ،ﻣﻨﻢ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺗﻌﺠﺐ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﺍﺩﻡ ﺑﺮﻩ ﺑﺎ ﺫﻭﻕ ﻭ ﺷﻮﻕ ﻣﺒﻞ ﻭ ﻓﺮﺵ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﻨﻪ ﺑﺨﺮﻩ ﺑﻌﺪ ﺑﺠﺎﯼ ﻟﺬﺕ ﺑﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﻃﺮﺡ ﻭ ﺭﻧﮕﺶ ﺭﻭﺷﻮ ﺏ~ﻭﺷﻮﻧﻪ،ﻣﻦ ﻫﺮﺭﺭﺭﺭﺭﺭﺭﭼﯿﻮ ﮐﻪ ﺧﺮﯾﺪﻡ ﺯﻭﺩﯼ ﺑﺎﺯﺵ ﮐﺮﺩﻣﻮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩﻡ ﺣﺘﯽ ﻭﺳﺎﯾﻞ ﺩﺧﺘﺮﻡ ﺍﻭﻧﺎﯾﯽ ﺭﻭ ﮐﻪ ﻫﻨﻮﺯ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺳﻨﺶ ﻧﯿﺲ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩﻡ ﻣﺚ ﯾﻪ ﺑﭽﻪ ﮐﻮﭼﯿﮑﻢ ﺫﻭﻕ ﺩﺍﺭﻡ ﻭﺍﺳﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯﺷﻮﻥ ﺧﺨﺦ
niloofar
پاسخ
عزیزممممم. درستش هم همینه خوب
مامان صدیقه
13 دی 93 7:20
نیلوفرجووون من از همه وسیله هام برای خودم استفاده می کنم .بنظرم آدم باید برا دل خودش زندگی کنه .بذار بقیه هرچی میخان بگن
niloofar
پاسخ
من هم همینطور. بهترین ظرفها رو وقتی حالم خوبه واسه خودم درمیارم
الی
13 دی 93 7:37
هزار تا لایک زندگی خیلی کوتاهتر از اینه که فکرشو بکنیم
niloofar
پاسخ
دقیققققا
مامان ماریا
13 دی 93 12:28
سلام دوست خوبم. آیشین کوچولو تو جشنواره ی نی نی وبلاگ شرکت کرده . می خواستم ازتون خواهش کنم بهش رای بدید . با لطفتون مثل همیشه باعث افتخار دخترم بشید. خیلی ممنون. با ارسال کد 70 به 1000891010
niloofar
پاسخ
فرستادم خانمی
نیلوفر جون
13 دی 93 17:12
سلام عزیزم اخ که از دل من گفتی یک بار مهمون داشتم سرویس چینیو اوردم گفتن اینا حیف بزار تو بوف اخ مگه من اونا رو خریدم که بزارم تو تو قبرم استغر ف الله با خودم گفتم واقعا حیف اوردنشون برای ادما ی که اینجوری فکر میکنن
niloofar
پاسخ
خودشون شان خودشون و مشخص میکنن
شیمـا مـامـی رادیـن
14 دی 93 12:12
گل گفتیییییی نیلو جون به جای اینکه ما از وسایلمون استفاده کنیم اونا دارن از ما استفاده میکنن البته من اینجوری نیستم خخخخخ چای هم بریزه رو فرشا تمیزش میکنم البته الان با وجود رادین که وقت نمیکنم تمیز کنم ولی یه نگاهم همیشه به لکه ی چای روی فرشه خخخخخخ
niloofar
پاسخ
عزیزمممممم. ایشالا رادین حسابی سرت و گرم میکنه و از این اخلاق و عادت بیرون میای
مامان نینی
16 دی 93 12:05
ای بابا من یه سرخ کن دارم چون سایزش بزرگه استفاده مکردم انقده رو اعصابمه حالا جاریم قبل من ازدواج کرده هنوز از پلو پز چای ساز و سرویس چاقوش استفاده نکرده
niloofar
پاسخ
اونوقت این همه پول و برای چی میدن؟
غزاله
19 دی 93 0:26
نیلوفر عزیزم...ممنون از این تلنگر به جات...منم دقیقا عین توام..از همه وسایلم استفاده میکنم و نظرم اینه که این وسایلو برای استفاده کردن خریدم نه اینکه دکور نگهشون داشته باشم... ما ادما خیلی وقتا دلمون واسه خودمون تنگ میشه...کااش ی کم مواظب احساسات پاکمون باشیم..
niloofar
پاسخ
دقیقا
مامان صدیقه
20 دی 93 7:18
نیلوفرجوون با دوتا پست جدید آپ هستیم خوشحال میشم بهمون سربزنی
niloofar
پاسخ
اومدم صدیقه جون
ستاره
21 دی 93 7:33
سلام از وقتي پستت رو خوندم همه رو مبلي ها جمع كردم واقعا راست ميگي .من كه نميدونم تا كي هستم براي كي و چي خودم استفاده نكنم
niloofar
پاسخ
یه لااااااااااااییییییییییکککککککککککک بزرگ
عطی
11 بهمن 93 20:01
سلام عزیزم نیلوفرم خوبی؟ ارغوان جون خوبه؟ خیلی دلم برات تنگ شده راستش با این حرفات موافقم من هرچیز جدید یا گرون هم بگیرم باز هم از همون روز شروع میکنم و ازشون استفاده میکنم گاهی نهایت لذتو میبرم هیچ چیزی تو خونه ندارم که جای دکور باشه همشونو استفاده میکنم
niloofar
پاسخ
سلااااام عطیه خانوم گل. کجایی تو دختر؟