ارغوانارغوان، تا این لحظه: 9 سال و 9 ماه و 13 روز سن داره

خط خطی های مادرانه

اولین روز مادر من

1393/1/30 10:50
نویسنده : niloofar
3,003 بازدید
اشتراک گذاری

دخترکم...

امروز اولین باره که روز مادر رو به عنوان یه مادر تجربه میکنم و این به لطف حضور توئه. دخترکم، دخترکی که قراره یه روزی تو هم این احساس شیرین و تجربه کنی، دختر قشنگم از الان روزت مبارک. بهترین ها بدرقه راهت باشن. امیدوارم تو این راه قشنگ و به این سختی نگذرونی. امیدوارم منم بتونم مادر خوبی برات باشم. همونطوری که مامانی یه مادر خوب برای ما بود و هست و همونطوری که خاله سروین یه مادر خوب برای فرشته هاشه. خیلییییی چیزها هست که باید ازشون یاد بگیرم.

دخترکم با هر تکونی که میخوری من و آنچنان از خود بیخود میکنی که حتی نمیخوام نفس بکشم مبادا این نفس کشیدن حواسم و از تکونهای قشنگت پرت کنه. چشمام و می بندم و دست میذارم روی شکمم تا برات وان یکاد بخونم و باهات حرف بزنم. عزیز ناقلای من که سمت چپ شکمم و بیشتر دوست داری. حس میکنی این قسمت برات امن تره. صبح ها کز میکنی این گوشه و منتظر نوازشهای مامان میشی که خودت و لوس کنی و تکون بخوری. با هر حرکتت بیشتر و بیشتر عاشقم میکنی و دوستهایی رو یادم میندازی که قراره به زودی حرفامو لمس کنن. نگار، مریم، معصومه، آمنه، پریا و...

چقدر مادر بودن به هرکدومشون میاد. مثلا همین نگار. مطمئنم اگه نینی ش گریه کنه اون هم با کوچولوش هم آوا میشه. یا معصومه که ده سال از بهترین سالهای عمرش و برای بزرگ کردن پسر کوچولوش خرج کرده و حالا که یه مرد و به ثمر رسونده دنبال مادرانگی برای یه فرشته ی دیگه ست. یا مریمی که همه ی وجودش پر از یه عشق مرموزه. میگم مرموز چون نمیشه به عمقش پی برد. سطحی نیست. خاصه خیلی خاص. براشون دعا میکنم و دست به دامن عبایی میشم که پنج ماه پیش با همه وجود زیرش پناه گرفتم تا راه نجاتم باشه.

بابا برای سلامتیت نذری داشت که دیروز تونست اداش کنه. یه قربونی بود که با زحمت دایی و خاله و مامانی انجام شد. تا غروب مشغول تمیز کردن و بسته بندی کردن بودیم. این اولین کاری بود که برای خود خود تو انجام شد نه برای دل خودمون.

دخترکم چقدر زندگی با حضور تو قشنگه. چقدر شکم برآمده به هر زنی میاد و چقدر این حس آدم و تغییر میده. ممنون که باعث تغییر همه چی شدی.

 

جنین

پی نوشت: این روز رو به مادرم، خواهرم و همه زن های سرزمینم تبریک میگم. چه اونی که مادره چه اونی که تقدیرش رنگ دیگه ایه. تقدس واژه ی زن، کمتر از مادر نیست.

یه حس پروونه ای، دلم و شدیدا حساس کرده. خیلی دلتنگ دوستای نینی سایتی ام. دلتنگ همه.

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (36)

زهرا
30 فروردین 93 11:20
روزت مبارک مامان نیلوفر
niloofar
پاسخ
ممنونم زهرا جون. همچنین
شیما
30 فروردین 93 11:37
روزت مبارککککککککککک مامان نیلوفر
niloofar
پاسخ
مرسیییییییییی خاله شیمایی
باران
30 فروردین 93 11:53
زنا قبل از مادر شدن (پری) وبعداز مادر شدن تبدیل به فرشته میشن... فرشته ی زمینی روزت مبارک
niloofar
پاسخ
همچنین باران جان. از خودت چه خبر؟؟ لکه ها قطع شد؟؟
محبوبه مامان ترنم
30 فروردین 93 11:53
niloofar
پاسخ
مرسی محبوبه جون
ترانه
30 فروردین 93 13:00
روزت مبارک نیلوفر جان. ارزوی بهترینها رو دارم برات در کنار نی نی و همسرت. مثل همیشه حست رو زیبا به تصویر کشیده بودی.
niloofar
پاسخ
لطف داری ترانه جون. روز تو هم مبارک
ایدا
30 فروردین 93 13:22
عزیزم روزت مبارک
niloofar
پاسخ
ممنونم گلم. روز تو هم مبارک آیدایی
نیلوفر جون
30 فروردین 93 13:40
عزیزم روزت مبارک ایشا.. به سلامتی نذری هم مقبول حق
niloofar
پاسخ
مرسی عزیزم
ناديا
30 فروردین 93 14:55
اول از همه تبريک ميگم روز مادر و به تو که از حالا مادرانه هاي زيبايي رو براي دخترت تعبير کرديارغوان کوچولوي دوست داشتني قدر مامان نيلو رو بدوننذرتون مقبول خدا باشه عزيزم اميدوارم سايه ات بالا سر همسر و دختر نازنينت و سايه ي مادر گلت جاودانه بالا ي سر همتون باشه خصوصي
niloofar
پاسخ
مرسییییییی نادیای عزیز. روز تو هم مبارک خانوم
فاطمه السادات
30 فروردین 93 16:08
خانومی روز مادرتون مبارک باشه.ممنون از اینکه جوابم رو دادین. میشه لطفا برام بنویسین داروهای میکرو چه عوارضی داشت؟ و این که بعد از مثبت شدن جواب آز بتا چه فرقی با بارداری طبیعی هست؟
niloofar
پاسخ
خواهش میکنم. در مورد عوارض داروها که من شدیدا اضافه وزن و ورم داشتم و موهام ریزش پیدا کرد. ولی بعضیا درگیرعوارض دیگه میشن. بعد از بارداری هم فرق چندانی نداره با بارداری طبیعی. مگه اینکه مشکل خاصی باشه. فقط یه مقداری داروها اذیت میکنن. تا آخر بارداری باید بعضی از این داروها رو مصرف کرد/
مریدا
30 فروردین 93 17:43
نیلو جون عزیزم خیلی خوشحالم که میتونم این روز رو به عنوان یک مادر بهت تبریک بگم انشاله یه روز همه دوستای گلمون این حس قشنگ رو تجربه کنن امیدوارم دختر خوشگلت قدر این مادر مهربون و فداکار رو بدونه همیشه برات آرزوی بهترین هارو داشتم و دارم
niloofar
پاسخ
خیلی لطف داری مریدا جونم. خیلیییییی خیلیییییی عزیزی.
سروين
30 فروردین 93 19:38
عزيزم روزت خيلي خيلي مباركه گلم ايشالا سال بعد با دختر نازت اين روز رو جشن بگيرين
niloofar
پاسخ
مرسیییییییییییییی عشقم. اگه بتونم یه ذره مثل تو مادری کنم که خوبه
صدف
30 فروردین 93 19:50
عزيززززززز دلم روزت مبارررررررررررررك ايشالله سال ديگه اين مادرانه هاي قشتگتو عاشقانه در گوشش زمزمه كني و وجود نازنيشو لمس كني
niloofar
پاسخ
مرسی صدف نازنینم. امسال اولین سالگرد مادربودن تو هم هست. خدارو شکر که بردیا کنارته.
ساره
31 فروردین 93 7:18
سلام مامی نیلوفر مهربون... روزت مبارک گلم... ایشالا همیشه در کنار همسر گرامی و ارغوان دوست داشتنی که چشم به راه اومدنش هستی یه زندگی شیرین داشته باشی عزیزم... ما رو هم از دعای خیرت فراموش نکن...
niloofar
پاسخ
محتاجیم به دعا ساره جون. بهترین ها رو برات ارزو دارم
مامان صدیقه
31 فروردین 93 7:47
سلام مامان نیلو جون روزت مبارکمواظب ارغوان جون باش
niloofar
پاسخ
مرسی صدیقه جون. روز شما هم مبارک گلم
گیتی
31 فروردین 93 8:07
سلام گلم خواندمت گل تا بدانی از همه گلها سری یک جهان گل دیدم و اما تو چیز دیگری خوب میدونی چرا؟چون هم زنی هم مادری . روزت مبارک عزیزم
niloofar
پاسخ
مرسی و همچنین. با نینی چه میکنی گیتی جون؟؟ حسابی بزرگ شده نه؟؟ یه خبری از خودت بده عزیزم
باران
31 فروردین 93 10:24
کم شد عزیزمولی قطع نشده
niloofar
پاسخ
انشااله به زودی قطع میشه و خیالت راحت میشه که نینی حالش خوبه
آیسان مامان ماهان
31 فروردین 93 11:39
خوش آهنگ ترین نغمه های هستی،نثار قلب صبور و مهربانت،روز به اوج نشستنت مبااااااااااارک
niloofar
پاسخ
مرسی عزیزدلم. روز مادر تو هم مبارک خانمی
آیسان مامان ماهان
31 فروردین 93 11:40
ایشالله سال بعدی از دخملی هدیه بگیری خوشبختیت صد برابر میشه حتی اگه یه لبخند یا یه بوس
niloofar
پاسخ
دلم آب شد آیساننننننننننننننننن
مانلی
31 فروردین 93 12:18
عزیز دلم روزت مبارک مامان مهربون و خوش قلب. خوش به حال ارغوان که این مادرانه ها رو داره و خوش به حال من که توی دعاهات هستم دوستون دارم
niloofar
پاسخ
تو عزیز منی
رویا
31 فروردین 93 13:31
روزت مبارک مادر مهربان! قربون قدم های دختر نازنین ات که تو رو از انتظار رهانید!
niloofar
پاسخ
من فداش بشم که بهترین کادوی امسالم حضور خودش بود. عزیزم همین حس قشنگ و برای خودت آرزو دارم
ثمره
31 فروردین 93 15:31
زن هستی ساز و نظم ده و مهر گستر است ســـــــــــرچشمهء محبت و الطاف داور است بهر صفا و لطف خـــــــــــدا عشق مظهر است بعد از خـــــــدا به سجده بوَد زآنکه مادر است
niloofar
پاسخ
ازاده مامان آرتین
31 فروردین 93 15:45
روزت مبارک مامان جونی
niloofar
پاسخ
مرسییییییییییی عزیزمممم همچنین
سعيده مامان محمدمهدي
31 فروردین 93 15:50
وقتی خدا تن آفرید از برگ گل زن آفرید احساس عاشق بودنو به خاطر زن آفرید روززن و روز مادر مبارك
niloofar
پاسخ
مرسی سعیده جون. روز مادر شما هم مبارک
زهرا
31 فروردین 93 21:34
سلام نیلوفر عزیز روزت مبارک عزیزم
niloofar
پاسخ
مرسی زهرا جون. خیلی لطف کردی
نگار خانم خانما
31 فروردین 93 23:57
میدونی که همیشه می خونمت...میدونی که ابراز وجود نمیکنم .میدونی که خودتو بچه تو دوست دارم .میدونی که خدارو هزاران بار شکر میکنم چون که تو الان مادری...چون تو لایق بودی که مادر باشی و میدوونی که وقتی اسممو تو وبلاگت خوندم اشکم از گوشه چشم سرازیر شد ...مرسی که به یاد منی.مرسی که هستی...می بوسمت...میدونی که عاشقتم؟؟؟؟ مواظب خودتو و نی نی باش.راستی نذرتون قبول و روزت مبارک خانومی اها راستی دلم تنگ شده برای کلوپ...نمیتونم بیام...کاش بشه به مدیر کلوپ بگیم شرایطو عین اولا شه
niloofar
پاسخ
عزیزم. من همیشه به یادت هستم. دوستهای خوب اسمشون حتی اگه به زبون نیاد همیشه تو دل و یاد آدم هست. سایت که افتضاح شده. دلم برای بچه ها تنگ شده
گیتی
1 اردیبهشت 93 7:09
فدات بشم نیلو جونم فعلا که داریم میگذرونیم عزیزم ؛ آره نینی دیگه بزرگ شده ولی یکم تنبله بعضی موقع ها تو دلم آشوب میندازه.
niloofar
پاسخ
عزیزمممممممممممم. خودش و لوس میکنه واسه مامانش. خدا حفظش کنه. هنوز واسه شیطنتاش زوده. همین که روزی چند بار تکون بخوره فعلا کافیه. راستی گیتی جون نگفتی دختره یا پسر؟ اسم انتخاب کردی؟؟
محیا منتظر
1 اردیبهشت 93 17:00
روزت مبارک جان دل مامان نیلوفر عزیز و مهربون...
niloofar
پاسخ
مرسیییییییی محیای عزیزم. روز تو هم مبارک
shirin
1 اردیبهشت 93 21:33
سلام عشقممممممم خوبی؟ارغوان جون خوبه ؟ دلم برات تنگ شده حسابی خداروشکر که همه چی خوب پیش میره عزیزم روزت هم مبارک
niloofar
پاسخ
سلام عزیزممممممممممممممممم مرسی شیرین جونم. مرسی ارغوان خوبه. نینی ناناز تو در چه حاله مامان خانوم؟؟؟
گیتی
2 اردیبهشت 93 7:56
عزیزم انشالله که خدا ،حافظ همشون باشه . نینیم دختره بابت اسمم که هنوز صد در صدی نشده ولی فعلا دینا گذاشتم.
niloofar
پاسخ
ای جان. خدا برات حفظش کنه گیتی جون. چه اسم قشنگی هم انتخاب کردین
پرتو
2 اردیبهشت 93 16:18
عزیزم روزت مبارک انشاالله همیشه کنار هم شاد باشین و نذرتونم قبول حق
niloofar
پاسخ
مرسی پرتو جان.
Sahar
2 اردیبهشت 93 22:06
نيلو جونم با توصيفاي تو دلم واسه حاملگيم تنگ شد عزيزدلم ايشاله دخمل خوشكلت سلامت بياد تو بغلت..و از ذره ذره وجودش غرق لذت شي ايشاله اين حس ناب رو خدا به همه زناي منتظر بچشونه كه من واسه تمام چشماي منتظري كه با لبخند تلخ و نگاه مشتاق نگاه بمنو شكم قلمبه ام ميكردن اشك ريختم و دعا كردم توهم دعا كن..دعاي زن باردار درگيره بحق مادر آب و آيينه بحق مادر خوبيها فاطمه زهرا الهي امين
niloofar
پاسخ
آمییییییییییییین سحر جون. انشااله همه زنهایی که دوست دارن مادر بشن و چشم انتظارن هرچه زودتر جواب بگیرن. قدم نورسیده هم مبارک عزیزم
سحر
2 اردیبهشت 93 23:41
نیلو جونم روزت مبارک البته با کمی تاخیر عزیزم ممنونم که به فکرمی و راهنماییم میکنی خیلی خوبه که شما دوستای خوب رو دارم خیلی خوشحالم دوستت دارم نازنینم
niloofar
پاسخ
عزیزم منتظرم که برگردی و پست بذاری که با اولین اقدامت مامان شدی. بوووووسسسسسس
mozhgan
3 اردیبهشت 93 11:54
سلام عزیزم خوشحالم که مادر شدی دعای شما مادرا مستجابه خواهش میکنم واسه منم دعا کنید,البته من هنوز عقدم و هنوز نرفتم تو خونه ی خودم ولی بی نهایت دلم بچه دوست داره اونم از نوع سه قلو پسر.
niloofar
پاسخ
انشااله هرچی که دوست داری و به صلاحته همون قسمتت بشه خانمی. اونم سه قلوی پسر.
مامان یاسمن و محمد پارسا
4 اردیبهشت 93 1:45
روزت مبارک عزیزم
niloofar
پاسخ
مرسی عزیزم. همچنین
آیدای بی همتا
6 اردیبهشت 93 2:47
سلام گلم روزت مبارک امیدوارم که همیشه سایت بالای سر ارغوان جون باشه امیدوارم که منو یادت باشه چون چند ماه بود که باهم تازه دوست شده بودیم ولی همه چیط سایت بهم ریخت دوست دارم واینکه دلم براتون تنگ شده راستی نذرتون قبول خانومی التماس دعا
niloofar
پاسخ
سلام آیدا جان. مرسی عزیزم. خیلی لطف داری
پریا
14 اردیبهشت 93 15:30
سلام نیلو جون خوبی گل من ممنون که به یاد من بودی ودعام کردی الهی خدا بقیه راه رو برات به بهترین حال رغم بزنه خانمی واقعا شما دوستای خوبی برای من بودید و هستید الهیه میشه شاد باشید هنوز محتاج دعایی همتون هستم
niloofar
پاسخ
پریا جون من آرزومه که دوستهای گلم هرچه زودتر مامان بشن. معلومه که همیشه به یادتونم و دعاتون میکنم