ارغوانارغوان، تا این لحظه: 9 سال و 9 ماه و 11 روز سن داره

خط خطی های مادرانه

یه تحول کوچولو

1392/7/28 15:33
نویسنده : niloofar
762 بازدید
اشتراک گذاری

زودتر از دانشگاه برمیگردم که تا میتونم از اثاثیه جمع کنم. روی میز غذاخوری و دیگه مثل قبل هر روز دستمال نمیکشم. سه چهارروزی هست حالش و نپرسیدم و حسابی خاک گرفته. همه چی درهم شده.

شروع میکنم به جمع کردن. کارتن ها رو یکی یکی باز میکنم. کفش یه تیکه کارتن دیگه میذارم که موقع حمل باز نشه . دونه دونه شکستنی هارو با روزنامه میپیچم. قبل از بستن در کارتن با لباس کهنه روی ظرفها رو میپوشونم که بهشون فشار نیاد. با ماژیک روی هر کارتن مینویسم چی داخلشه.

نوبت به تابلوها میرسه. بیشترشون و بعد از ازدواج خریدم. تابلوی گلدوزی رو از کنار خیابون خریده بودم. سرامیک خاتون و تابلوی قلم زنی مال اصفهانه. صورتک زن مال ماسوله ست.... به دیوارهای خالی که نگاه میکنم دلم یه دفعه میریزه پایین. هه، رسیدم به اولین اسباب کشی زندگی. یه اولین دیگه رو دارم تجربه میکنم. دارم یه مرحله میرم جلوتر.

دوروزه دیگه میرم خونه ی جدید. تو این خونه دوسال و با خوشی و نا خوشی سپری کردیم. جمعه 26م مهر دقیقا دوسال شد که من با رخت سفید پا به این خونه گذاشتم.

قطار این دوسال عین برق و باد گذشت ولی با خودش اندازه بیست سال اتفاق و آورد و برد. مردی که دوسال پیش دوش به دوش من از تالار اومد بیرون تو این دوسال چقدر افتاده تر شده و من چقدر تو این دوسال بزرگتر شدم.

یه روزهایی من نقش مادر و بازی کردم و یه روزهایی شوهرم جای پدر و برای من گرفت. یه روزهایی هم شدیم مادر و پدر بچه هایی که هربار فقط 18 روز مال ما بودن. دوسال رفتیم بالا اومدیم پایین. خندیدیم و گریه کردیم. قصه ساختیم و قصه شنیدیم.

راستش با اینکه مال خودمه حس خاصی نسبت به خونه جدید ندارم. فقط امیدوارم روزهامون از این به بعد هرجا که میخواد باشه؛ شکلاتی شکلاتی باشه.

شاید یه مدتی اینترنت نداشته باشم. بازم مجبورم دست به دامن کافی نتا بشم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (44)

آیدا
28 مهر 92 15:48
مبارک باشه خانمی.ایشا الله خانه جدید براتون خیر و برکت و شادی بهمراه داشته باشه و خوشقدم باشه.


مرسی آیدا خانومی.
ترانه
28 مهر 92 18:08
مبارک باشه خونتون و ایشالله تو خونه جدید طعم شیرین مادر شدن رو بچشی.
کمک خواستی هستم.


ممنون ترانه جون. انقده گیج و بی دست و پام که خخخخ
ماماطهورا
28 مهر 92 19:40
خونه ي جديد مبارك انشالله سالهاي زيادي رو تو خونه ي خودتون با شادي وخوشي وكنارهم وكنارني نياي نازتون بگذرونيدعزيزم


مرسی طهورا جان.
آمنه
28 مهر 92 21:58
ایشالا خونه ی جدید واستون خیر و برکت به همراه بیاره عزیزم. حتما خدا خواسته نی نی تو خونه ی خودش با آسایش زندگی کنه و اینجا به دنیا بیاد ایشالااااااااااااااااااااا


انشااله آمنه جونم. مرسیییییییییی. نی نی خودت و ببینم عزیزم
سحر
28 مهر 92 22:24
خونه جدید مبارک خانومی ایشالا با خونه جدید شمک نازت خونه ای باشه برای دوقلوهایی که خونت رو پر شادی کنن...


وای سحر انشااله
مينووووو
29 مهر 92 9:29
ايشالله اين خونه جديد پر بشه از خبرهاي خوب و جديد

ايشالله اين خونه جديد پر بشه از صداي هياهوي بچه ها تون


انشااله مینو جون. انشااله به زودی نینی های ناز خودت و بغل بگیری عزیزم
گيتي
29 مهر 92 10:20
نيلو جونم مباركِ
سالروز يكي شدنتونو تبريك ميگم
انشالله كه كلبه عشقتون با عشق و اميد پابرجا باشه و ساليان سال زير يك سقف با همسر نازنينت زندگي خوب و خوشي داشته باشي.
همچنين خونه جديد برات خير و بركت داشته باشه و با آمدن ني ني نازتون شادي زندگيت هزار برابر بشه.


مرسی گیتی عزیزم. انشااله بهترین ها در انتظار شما باشه
باران غم
29 مهر 92 16:10
انگار نویسنده قصه زندگی ما مامانای خیالی یکی بوده انگار جنس دردامون مال همدیگست انگار باهم صبو شروع میکنیم باهم تاریکی شبو خط میزنیم انگار اومدیم دور هم جمع بشیم وبگیم غصه نخور درست مییشه گاهی از دلداری شنیدن ودلداری دادنم خسه میشیم ودوس داریم همه چیز از اول رقم بخوره ومابشیم یکی مثل خود خودمون چی بگم که نفسم از آه هم سردتره.تازه گیها هم یادگرفتم میگم بیخیال ولی تو دلم خیال میاد رو خیال .ببخش گلم باحرفام حتما آزارت دادم آخه سنگینی جسمم رو دوشم سنگینی میکنه یکمشو اینجا خالی کردم.الهی خونت مبارک باشه وخوش یمن الهی با اومدن عزیزت خونتو چراغونی کنی وقربونی سرببری.


چه قشنگ گفتی باران جون. دقیقا همینه. حرف دل همدیگه رو می فهمیم.
مرسی انشااله هر تغییری برای هر کدوممون خوش یمن باشه.
هالان
29 مهر 92 16:52
سلام خانمی

خونه جدید مبارک باشه

اهنگت به چه زبونیه؟


سلام عزیزم. زبونش اگه اشتباه نکنم روسی باید باشه.
سانا
29 مهر 92 18:57
سلام به فکر اتاق نی نی باش تو خونه جدید


آره؟؟؟ پس برم حسابی دل به کار بدم دیگه
آیدا
30 مهر 92 8:37
نیلوفر جان آدرس رو برات اشتباهی زده بودم
مامان فندوق
30 مهر 92 13:27
سلام عزیزممبارکه انشا.. تو خونه جدید فقط خبرای خوب ایشا.. یک نی نی برای تمام عمر که هم شما همیشه مادر باشی همه اقای شوهر همیشه پدر به امید روزهای زیبا و زندگی سه نفر یا چهار پنج نفر به امید دیدن فقط زیبایی


مرسییییییییییییییییییییییییییییییی
ترانه
1 آبان 92 10:24
سلام خانومی ،خسته نباشی از اسباب کشی .
با تاخیر سالگرد ازدواجتون مبارک.


مرسی ترانه جون
لیلا
1 آبان 92 17:56
سلااااام نیلو خانم گل . خوبی ؟؟؟؟ چقدر با نوشته هات دلم میگیره اما از صمیم قلبم از خدا میخوام طراوت و تازگی رو به خونه جدیدت که انشالله براتون خیر خواهد بود ، برگردونه . مواظب خودت باش . بووووووس


خدا نکنه دلت بگیره لیلا جون. انشااله همیشه شاد شاد باشی.
ترانه
1 آبان 92 18:57
دلا امشب به می باید وضو کرد
و هر نا ممکنی را ارزو کرد.
"عید غدیر بر شما مبارک"


عید شما هم مبارک
شیما
2 آبان 92 13:01
نیلو جون خونه جدید مبارک باشه ایشالا که تو خونه جدیدتون نی نی دار بشی


مرسی شیمای گلم.
غزاله
2 آبان 92 23:57
خیلی سخته خونه ای رو ترک کنی که خیلی از اولین هارو توش تجربه کردی.ایشالا خونه جدید بهترین هارو بهتون هدیه کنه.


آره غزاله. مخصوصا که خونه خیلی بزرگ و راحتی بود ولی خوب به اینجام به مرور عادت میکنم.
رویا
3 آبان 92 21:58
سلام خونه جدید مبارک!
انشاالله که زودی مامان و بابا شید!


انشااله. ممنون رویا خانوم
مانلی
4 آبان 92 0:23
خونه عشق جدید مبارک
من می دونم .. نی نی ها منتظر بودن تو خونه جدید سلام کنن . پس به زودی منتظرشون باش

راستی کمک خواستی فقط کافیه سوت بزنی هااااا . سریع نجمه رو میفرستیم کمک


خخخخخخ مانلی خبر نداری که عشقم. نجمه پیشاپیش با من قطع رابطه کرده خخخخخخخخخخخ
سحر
4 آبان 92 11:23
نیلو جونم چطوری؟ خونه جدید رفتی؟ کاملا جابجا شدی؟ کاش می تونستم بیام کمکت عزیزم.


دست گلت درد نکنه سحر جون. رفتم خونه جدید.
شهره
4 آبان 92 20:00
سلام عزیزم . ایشالا مقدمه خیر و برکت بزرگتری باشه.
اندکی صبر سحر نزدیک است
التماس دعا


ممنونم شهره جون
اب نبات
4 آبان 92 23:38
سلام عزیزم خانه نو مبارررررررررررررررررررررررک..انشالله به سلامتی


ملسیییییییییییییییی
محبوبه مامان ترنم
5 آبان 92 7:33
سلام عزیزم. خونه جدید مبارک . الهی که این خونه پر از خیر و برکت باشه براتون و زود زود یک نی نی توی خونتون چرخ بخوره و همه چیز رو به هم بریزه.


انشااله محبوبه جون. مرسی
آیدا
5 آبان 92 11:32
نیلوفر جونم میدونی این آهنگ که تو وبلاگت هست چیه؟!!!
خانمی من هر سری میام نمی شنیدم چون سیستمم صدا نداره تو محل کار!! امروز خیلی اتفاقی داشتم موزیک با هدفون گوش می کردم که دیدم یه صدایی اضلفه تو هد فونم هست . موزیک خودم رو که قطع کردم شنیدم صدای موزیکی رو که تو وبت پخش میشه!!
این آهنگ یه لالایی خیلی خیلی قدیمی روسی هست که توی روسیه و منطقه های اسلو واکی و لهستان هم خوانده میشه. ترجمان قشنگی داره! خواستی میتونم برات ترجمه اش کنم. جالب اینه که دونسته و یا ندونسته شما یکی از زیبا ترین لالایی های دوران کودکی منو تو وبت داری پخش می کنی!!یه عالمه گریه کردم.مرسییییییییییییییییییییییییی که کلی خاطره برام زنده کردی


عزیزمممممممممم. آره خیلی دوست دارم بدونم چی میگه. خیلی آهنگ دلنشینیه. آدم دلش نینی میخواد
آیدا
5 آبان 92 11:35
راستی فراموش کردم که بگم این ورژن که داره تو وبت پخش میشه مربوط هست به سریال خیلی معروف ترکیه ای که ایران به اسم حریم سلطان میشناسند اونو.این لالایی هست که خرم سلطان برای بچه هاشش تو جا های مختلف فیلم می خوند. البته نمی دونم که تو دوبله اش هم بوده یا نه. چون من اصلش رو دیدم.
ضمنا دلمون برات تنگ شده ایشا اله که راحت جابجا شده باشی!!


آره عزیزم منم همونجا شنیده بودم. ازش خوشم میاومد
سارا
6 آبان 92 9:06
عزیزم باخوندن اتفاقاتی که برات افتاده خیلی ناراحت شدم انشاالله این روزا زودتر تموم بشه وخونه جدید براتون خوش یمن باشه و توش مامان بشی.برات دعا میکنم گلم


ممنونم سارا خانوم. برای شماهم آرزوی موفقیت میکنم
ادینه
7 آبان 92 0:11
امیدوارم تو خونه جدید بیای و خبر خوش رو بهمون بدی


مرسیییییییی
هیجان
7 آبان 92 11:37
عزیزم خونه جدید مبارککککک به لامتی خیر باشه برات
ایشالله که به همین زودیا نی نی میاد و خونه شن تر می کنه


انشااله. مرسییییییییییییییی عزیزممممم
آیدا
7 آبان 92 12:12
نیلوفر جون برات ترجمه اش رو سر فرصت میذارم. باید به مامان بگم و برات می نویسم.


مرسی آیدا جون/ خیلی لطف میکنی
ازاده مامان آرتین
7 آبان 92 13:54
ای جونم خونه جدید مبارک نیلو جان-ایشالا تو این خونه فقط فقط خوشی داشته باشی گلم


انشااله آزاده مهربون. مرسیییییی
سحر
8 آبان 92 14:50
نیلوجونم نتت وصل نشده؟!! دلم واست تنگ شده


نه عشقم. انشااله چند روزه برمیگرده. دلم براتون یه چیکه ست
ترانه
8 آبان 92 16:26
سلام نیلوفر عزیزم.
خونه نو مبارک.
خسته نباشی از اسباب کشی ،ایشالله خونه پر برکتی باشه براتون.
زودتر بیا خبری بده از خودت دلم برات خیلی تنگ شده.


ملسییییییییییییییی دختر خوشگله
سودابه
9 آبان 92 15:18
ایشالا خونه جدید برات سرشار از خوشی باشه عزیزم


مرسی عشقمممممم. باران کوچولو خوبه؟؟
مينو
11 آبان 92 11:21
نت نداري هنوزززززززز


دلمون برات تنگيده


منم همینطور مینو جون. به امید خدا چند روز دیگه وصل میشه دوباره برمیگردم. دلم براتون خیلی تنگ شده
گيتي
12 آبان 92 10:25
نيلو جون كجايييييييييييي؟


گیتی دست به دامن سایت دانشگاهم فعلا.
هیجان
12 آبان 92 17:01
عزیزم خونه جدبارک خدا براتون بیشترش کنه صدای وروجکات هم خونه رو پر کنه عزیز دلم



مرسیییییییی عزیزم انشااله. روی ماه پریا و ببوس
آمی
15 آبان 92 0:47
سلام نیلو جون کجایی؟ کلوب هم نیستی؟


عشقم اینترنتم قطع شده
شیما
15 آبان 92 12:48
نیلو جون منتظرم آپ کنی از حالت باخبر بشم میدونم مشغول اسباب کشی بودی و فعلا اینترنت نداری زود بیاااااااااااااااا


من دلم نت میخحوادددددددددددددد شیما.

ده روز دیگه نت وصل میشه عزیزم. گریهههههههههه
آیدا
15 آبان 92 14:23
نیلوفر جان خوبی؟!! کجایی؟!! جابجا شدی؟!! خبری ازت نیست امیدوارم همه چیز خوب و مرتب باشه خانمی!


آیداجون این مدت اینترنت ندارم از همه بی خبر موندم. به یاد همه تون همستم و دلم براتون یه جیگیلی شده
مهسا
15 آبان 92 15:55
اینقدر زیبا مینویسی که حال آدمو عوض میکنی.
انشالله که خونه جدید براتون پر از خیر و برکت باشه


مرسیییی مهسا خانوم
آیسان مامان ماهان
19 آبان 92 12:16
سلام نیلوفر جونم،حالت خوبه عزیزم،،خونه جدیدت مبارک عزیزم،ایشالله تو همین خونه به یه مرحله دیگه از زندگیت که مادری برسی
niloofar
پاسخ
مرسی ایسان جونم. یه بغغغغغغغغغغل گنده
آیسان مامان ماهان
19 آبان 92 12:21
نیلو فر جونم چقد زیبا تو چند خط دوسال زندگیتو نگاشتی....چه حس خوبی برا نوشتن داری عزیز دلم....چقد دوست داشتم بیشتر از اینها باهات دم خور بودم ولی...ترس اینکه نکنه نتونم جلو زبونمو پیشت بگیرم و ناخواسته از پسرم و شیطونیاش بهت بگم ....و برنجونمت منصرفم کرده...دعا میکنم به حرمت ماتم این ماه عزیز و اشکهای طفل شش ماهه حسین به آرزوی دلت برسی دوست خوبم
niloofar
پاسخ
عشقم.میدونی که من عاشق ماهانم. شیطنتهای بچه هاهم قشنگه.حتی اگه خسته کننده باشن. چون ذاتشون پاکه. خیلی ماهی ایسان
آیسان مامان ماهان
19 آبان 92 12:22
ایشالله زود زود نتت برقرار میشه گلم..همیشه نظرای تو برام ارزشمندناگه دلت خواست خصوصی رو برو...
niloofar
پاسخ
عزیزدلم مرسی دوست همشهریییییییی
ساره
11 آذر 92 7:22
خدایا از صمیم قلبم دعا میکنم نیلو جان تو خونه جدیدش طعم خوب مادر شدن رو بچشه... خدایا برکت این خونه رو یه فرزند صلح و سالم واسه نیلو جان قرار بده... آمین...