ارغوانارغوان، تا این لحظه: 9 سال و 9 ماه و 12 روز سن داره

خط خطی های مادرانه

عوارض

1392/1/29 23:30
نویسنده : niloofar
5,690 بازدید
اشتراک گذاری

اطلاعاتی در مورد داروهایی که تا حالا مصرف کردم و عوارضی که خودم باهاشون روبرو شدم و اینجا مینویسم. شاید برای همه جالب نباشه. ولی مخصوصا به کسانیکه ااین پروسه رو طی میکنن توصیه میکنم مطالعه کنند.

سیپروترون کامپاند:

عوارضی که من باهاش درگیر شدم: فراموشکاری و حواس پرتی، خشکی دهان، افزایش وزن، بزرگ و دردناک شدن سینه ­ها. توصیه میکنم در مدتی که این دارو رو استفاده میکنید رانندگی نکنید.

موارد مصرف‌: اين‌ دارو در درمان‌ آكنه‌مقاوم‌ به‌ آنتي‌بيوتيك‌ها درزنان‌ و يا زناني‌كه‌ در ضمن‌ درمان‌ آكنه‌ تمايل‌ به‌ استفاده‌از داروهاي‌ ضد بارداري‌ خوراكي‌ نيزدارند بكار مي‌رود. اين‌ دارو همچنين‌ دردرمان‌ پرمويي‌ وابسته‌ به‌ آندروژن‌ درخانم‌ها بكار مي‌رود.

 

مكانيسم‌ اثر: اين‌ تركيب‌ داراي‌ يك‌ جزءآنتي‌آندروژني‌ (سيپروترون‌) و يك‌ جزءاستروژني‌ (اتينيل‌ استراديول‌) مي‌باشد.ضديت‌ با آثار آندروژنها موجب‌ كاهش‌ترشح‌ سبوم‌ و يا كاهش‌ رشد موهامي‌گردد. فعاليت‌ پروژستيني‌ سيپروترون‌و اثر استروژني‌ اتينيل‌استراديول‌ نيز درجلوگيري‌ از بارداري‌ موثر واقع‌ مي‌شود.

 موارد منع‌ مصرف‌: اين‌ تركيب‌ در صورت‌وجود اختلالات‌ ترومبوليك‌ يا سابقه‌ آن‌ ويا وجود هر نوع‌ بيماري‌ و حالات‌ مرضي‌كه‌ خطر بروز ترومبوز را افزايش‌ مي‌دهد،ميگرن‌ حاد، حملات‌ گذراي‌ ايسكميك‌مغزي‌، بيماري‌هاي‌ كبدي‌ و از جمله‌ سندرم‌دوبين‌ ـ جانسون‌ و سندرم‌ روتور، هپاتيت‌،پورفيري‌، آدنوم‌ كبد، سنگهاي‌ صفراوي‌،متعاقب‌ تخليه‌ مول‌ هيدراتي‌ فرم‌، سابقه‌كهير، يرقان‌ انسدادي‌، كارسينوم‌ پستان‌ يادستگاه‌ تناسلي‌ و خونريزي‌هاي‌ مهبل‌ باعلت‌ نامشخص‌ نبايد مصرف‌ شود.

 

هشدارها:

 1 ـ مصرف‌ اين‌ دارو توسط زنان‌سيگاري‌، بويژه‌ افرادي‌ بالاتر از 35 سال‌،خطر بروز بيماري‌هاي‌ شرياني‌ را افزايش‌مي‌دهد.

 2 ـ در مبتلايان‌ به‌ زيادي‌ فشار خون‌ و ياافراد چاق‌ با احتياط تجويز گردد.

3 ـ در صورت‌ سابقه‌ خانوادگي‌ ابتلا به‌بيماريهاي‌ شرياني‌ در بستگان‌ درجه‌ يك‌ زير سن‌ 45 سال‌ و يا ابتلاء به ‌وريدهاي‌ واريسي‌، افسردگي‌ شديد،بيحركت‌ ماندن‌ به‌ مدت‌ طولاني‌، كم‌ خوني‌داسي‌ شكل‌ و بيماريهاي‌ التهابي‌ روده‌مانند بيماري‌ كرون‌ با احتياط تجويز شود.

 

تداخل‌هاي‌ دارويي‌: مصرف‌ همزمان‌ اين‌دارو با تركيبات‌ القاء كننده‌ فعاليت‌آنزيم‌هاي‌ كبدي‌ مانند كاربامازپين‌،فني‌توئين‌، فنوباربيتال‌، پيريميدون‌،گريزئوفولوين‌ و ريفامپين‌ها موجب‌تسريع‌ متابوليسم‌ اين‌ دارو و در نتيجه‌كاهش‌ كارآيي‌ درماني‌ آن‌ مي‌گردد.مصرف‌ همزمان‌ با برخي‌ ازآنتي‌بيوتيك‌هاي‌ وسيع‌الطيف‌ مانندآمپي‌سيلين‌ باعث‌ كاهش‌ جذب‌ مجدد اتينيل‌ استراديول‌ از روده‌ بزرگ‌ و كاهش‌ اثرات‌ درماني‌ اين‌ دارو مي‌گردد.

 

منبع: بانک اطلاع رسانی پزشکان

 

دکاپپتیل:

عوارضی که در من بوجود اومد: دل دردهایی شبیه پریود. بعد از 5 روز استفاده گزگز کف پا  و پادرد. احساس خستگی و سنگینی، بالا رفتن حرارت بدن، تهوع  و سردرد.

آمپول دکاپپتیل برای متوقف کردن روند فعالیت تخمدان، به طور روتین ماهی یک بار تزریق میشود. طبیعی ست قاعدگی خانمی که از این آمپول استفاده می کند متوقف می شود.این آمپول بطور معمول در دو مورد تجویز می گردد:

1-      کودکانی که بلوغ زودرس داشته اند

2-      زنانی که دچار سرطان سینه شده اند.

مهمترین عارضه ی این دارو پوکی استخوان غیر قابل بازگشت میباشد. عوارض دیگر: برافروختگی (بالا رفتن درجه تب)، کاهش میل جنسی، خشکی واژن، سردرد، اختلال در خواب، افزایش وزن و تهوع.

نحوه استفاده: تزریق بصورت زیرپوستی.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

بهاره د
30 فروردین 92 1:31
سلام نیلو جون فدات شم عزیز
برا حسابی دعا کن خیلی دلم شکسته

بسه دیگه تنهایی الان وقتشه که همه مون نی نی هامون بیاد پیشمون هم تو هم من هم همه دوستان
ممنون از اطلاعاتت در مورد دارو ها استفاده کردم بوسسسسسسس


خواهش میکنم بهار جون. آره دیگه وقتشه. این نی نی های سر به هوا دیگه باید راهشونو پیدا کنن و بیان. در ضمن این ساز شکسته اش خوش آهنگ تر است عزیزم.
خدا این صدا رو بیشتر دوست داره.
مانلی
2 اردیبهشت 92 22:56
انشالا که نتیجه اش رو به زودی زود می بینی دوست خوشگلم.
از ته دل آرزو می کنم همه اینا بعدها برات بشه یه مشت خاطره خوش قبل از تولد فرزند نازنینت


انشااله عزیزم. انشااله